trädgård och plugg

Jag tycker det är fantastiskt roligt med trädgård. Önskar bara att jag hade lite grönare fingrar. Och var lite mer händig.
För då hade jag sått en massa härliga blommor, grävt upp en massa som vi inte vill ha och anlagt en stenhög med en sån där sten som sprutar vatten.
Skulle vilja ha en tomatplanta. Jag älskar doften av deras blad.

Det är helt otroligt vad lätt det är att sväva iväg med tankarna när man måste koncentrera sig på en kommande tenta. Suck.
Och jag fattar knappt hälften av vad jag läser. Och det jag fattar glömmer jag.
Imorgon ska Jesper jobba hemifrån. Och jag ska plugga hela dan.
Så jag tänkte börja plugga klockan 9 och sen ha fika 10.30 till 11.00
sen plugga till 12.30 då det är lunch
eftermiddagspasset är sen mellan 13.15 till 16.
Det ska funka.
Det måste funka. Jag vill inte missa tentan!

Idag har det iallafall blivit 5 timmars plugg.
Helgen sammanlagt: 11 timmar.
Bättre än 0 iallafall :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0