Biverkningar -Härligt

Usch, idag är det en yr dag.
Min medicin jag började med i våras gör att jag känner en sorts distanskänsla gentemot omvärlden. Får liksom daska mig på kinderna för att fokusera igen. En diffus yrsel vilar över mig och för ett par timmar sen var jag tvungen att lägga mig ner på soffan. Och där ligger jag än. Visst, det går ingen större nöd på mig, men lite trist känns det när man inte känner att man kan stå på benen med visshet om att inte trilla. En del kanske tycker vid läsandet av detta att jag borde avbryta den medicinering jag har, men se, det vill jag inte heller. För fördelar väger trots allt över. Nackdelarna är få men jobbiga. Darrande händer, yrsel och såkallad nystagmus. Nystagmus är när ögonen flackar, de har svårt för att fästas på en speciell punkt. Inte särskilt synligt för utomstående, men för mig är det tydligt.
Biverkningar. Är det ett tecken på att en medicin faktiskt är hälsofarlig? Egentligen borde det tyckas vara så. Visst, man ska alltid vara försiktig och restriktiv när det kommer till mediciner, och ibland överväga det trista faktum att de måste tas.
Vissa saker förstärker mina biverkningar (har jag märkt). Såsom:
Hunger (förstärker yrsel),
Trötthet (förstärker nystagmus)
Däremot har jag darrande händer alltid.

Suffer well

Kommentarer
Postat av: sandra

låter obehagligt med alla biverkningar. men förstår dig när du skriver att fördelarna väger över.



idag är det jätteregningt i gbg, så jag blir inne hela dagen, ska nog bara kolla på film och ta det lugnt=)



hoppas du mår bra!



kram

2008-08-04 @ 11:10:31
Postat av: sandra

tack! det var sommarstugans pall, tänkte gå på våran med med marimekkoblommor idag, men får se om jag orkar. har riktig jobbig huvudvärk idag, men annars är det bra, har mått bra nästan hela semsestern, och jag hoppas att mycket av det beror på att jag valt att sluta på det gamla jobbet. det kommer väl märkas under hösten på det nya, jag är tror på att det kommer bli bra!

2008-08-04 @ 13:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0