typiskt

Badrumskillen ringde imorse. Han har blivit sjuk...
Så han kommer tidigast på MÅNDAG!
Jag är irriterad. Visst, han kan inte hjälpa att han blir sjuk. Men om han hade kommit i tid i måndags och gjort allt enligt hans schema från början så kanske det hade varit färdigt nu. Istället dröjer det en vecka till. Vi fick iallafall sätta tillbaka toalettstolen så nu slipper jag gå ut och kissa.
Men min julstämning är som bortblåst.
För eftersom vi har saker från badrummet lite överallt, bl.a. de nya vägg och golvmattorna, alla hygienprodukter, strykjärn, tvättmedel, handdukar, osv osv så ser det inte städat ut här.
Och det måste vara städat för att man ska få julstämning. Det kvittar hur mycket glögg jag pimplar, hur hög julmusik jag spelar eller hur många lussebullar som bakas.
Julen lyser med sin frånvaro.
(Och det trots det vackra snöandet igår...)

Djup suck

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej! det är bra med mig, längtar efter julledighet, ska vara ledig i 2 veckor...skönt! hur är det med dig? hur går det med badrummet?



kram

2008-12-19 @ 17:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0