Att vara rädd

Att vara rädd... Vad innebär det?
Hur blir man rädd för något?
Föds man med en rädsla eller är det något som utvecklas medan man lever?
Måste man utsättas för bågot traumatiskt för att bli rädd för något?

De som är rädda för ormar och spindlar har väl oftast aldrig hamnat i en traumatisk situation ihop med en sådan?
De finns fobier för allt nuförtiden.
Har mänskligheten blivit mer rädd?
Lever vi så tryggt att vi måste bli rädda för banala saker?

Sådana här saker kan jag sitta och grubbla över då jag är ensam hemma.
Jesper är på 4års kalas och kommer väl snart hem. Jag pallade inte då jag känner mig febrig och trött.
Men jag är inte rädd iallafall ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0