en av mina kärlekar

Musik är en helande konstform. Åtminstone för mig.
Texter likaså. Oavsett om det kommer från någon annan eller från mitt eget huvud. Att skriva är läkande och befriande. Ett sätt att få ner tankar på papper hjälper till att bena upp eventuella problem.
Men åter till musiken.
Det finns vissa texter som griper mer än andra.
Depeche Mode är en sådan grupp som ofta har slående texter och fantastisk musik.
Fick upp ögonen för dem först 2001, men sen dess har jag varit såld.

Sometimes I try
Sometimes I lie, with you
Sometimes I cry
Sometimes I die, it's true
Somewhere I find
Something that's kind

Det finns alltid en text som berör den sinnesstämning jag befinner mig i. Helt fantastiskt.

Imorgon hoppas jag att jag känner mig som vanligt igen. En natts sömn kan göra underverk ju.

There's a sun shining in the sky
But that's not the reason why
I'm feeling warm inside
The answer isn't classified:
It's my heart

Så med det sagt är det nu godnatt!
Ska ta med täcket och katten från soffan nu.
Goodnight lovers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0