På natten ska man sova

Är det inte så? Att på natten ska man sova...
Då är det som mörkast ute och det finns ingen anledning att vara vaken, om man inte är ett rovdjur som behöver jaga. Och det behöver ju inte jag. Även om jag känner mig uppslukad mitt i en jakt, efter lugnet.
Finner inte ro.
Kommer på mig själv med att sitta och knyta händerna så de nästan vitnar. Avslappning vet jag knappt hur man stavar till längre.
Ett sätt att kolla om man är avslappnad det är att känna efter var tungan är placerad i munnen. Ligger den fint och stilla ner kan du säga grattis till dig själv, men finner du den uppe i gommen, nästan fastklistrad så är du ett spänningsoffer. Behöver jag säga var min är?

Jag har faktiskt sovit en sväng redan, men numera hör det till vanligheterna att jag vaknar mitt på natten och har svårt att somna om. Just i natt är det en huvudvärk som håller mig vaken. Jag trodde, naiv som jag är, att huvudvärken skulle gå över av sig själv när jag gick för att sova. Men icke. Vaknar nån timme senare och inser att jag måste ta en alvedon ändå. Tycker den hjälper dåligt.
Men om det är spänningshuvudvärk så kanske det inte hjälper med alvedon?

Tidigare idag var vi och firade min farfars födelsedag. 90 år! Grattis Algot :-)
Vi både sjöng och åt tårta.

Och nu är det minsann alla hjärtans dag.
Stora hjärtekramar till alla mina nära och kära 

 

Kommentarer
Postat av: Pea

hejsan snäckan!

Tråkigt att höra att du inte kan sova ordentligt på nätterna ( har oxå det problemet men det blir att stirra i taket en stund varje gång så går man iaf in i en liten dvala)
Tentapluggande - är så glad att jag själv slipper det - förstår att det är kämpigt med alla anatomidelar - ska du kunna både de svanska och de latinska?
Ja du jobb - har fått avslag på ett jobb och väntar nu svar på 3 andra jobb där jag varit på intervju....

Önskar dig en underbar solskens dag och hoppas att du lyckas med att nöta in allt inför tentan!

Månag kramar pea

2008-02-14 @ 08:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0