Speedad dag och mysig kväll

Idag har jag varit hos min kära Johanna på pärlparty. Så roligt!
Jag gjorde örhängen och två halsband.
Tänk er sex tjejer och massa pärlor! Tre timmar gick så fort...

Jaja, iallafall.
Jag känner mig lite bättre nu. Har varit helt speedad idag. Efter föreläsningen i morse stack jag ner till stan för att shoppa träningskläder, och sen tillbaks till Gerdahallen för en tid hos sjukgymnasten.
Hon (som för övrigt är en gammal kollega till min syster :-)) kände både på min rygg och mina knän. Hon märkte av min spänningsvärk direkt.
Men hon hittade också att den fjärde ryggkotan satt lite snett, och det bidrar till att jag känner smärta både i armålan och fram över bröstet. Det känns tryggt att veta.
Men tänk ändå vad en felplacerad kota kan ställa till med? Lite häftigt :-)

Sen tittade hon på mina katastrof-knän.
Hon konstaterade att mitt vänstra knä inte såg bra ut och det högra var ännu sämre. Har ju haft ca 20 luxationer på 10 år. (luxation=gå ur led)
Det sliter oerhört på lederna och brosket.
Min lårmuskel som ska hålla in knäskålen är för lång och den är t.om så lång att hon tror att det blir svårt att träna den så pass stabil att den orkar hålla emot.
Men vi skulle ge det ett halvårs träning, annars ska jag kontaka en ortoped för eventuell operation.

Hursomhelst så fick jag ett träningsprogram av henne. Och sen ett annat träningsprogram av en riktig spännis i stora gymmet :-) Spännis-Ulf visade mig alla maskiner där jag ska träna upp rygg, bröst, axlar, mage, armar och ben.
När vi var färdiga med det, jag DÅ kunde jag börja träna på riktigt!
Så jag har spenderat 3½ timme på gymmet idag, haha!

Jag är inte ens trött!
Jag brukar vara halvdäckad vid det här laget, men känner nästan att jag hade kunnat springa en runda. Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0