Tankar om ångest i ett sansat tillstånd

Har mått riktigt bra de senaste dagarna!
Och imorgon är det dags att simma och basta, jag längtar.

När jag mår bra så känner jag att de finns hopp om att komma ur ångesten.
jag vet att vägen inte är lätt och att den ofta blir fylld med bakslag och önskan om att ge upp.
Men bara för att man vill betyder inte att man gör det...
Jag älskar re:members reklam: "Just because you can do something, doesn´t mean you will"
Och det är så sant! För man är smartare än så, man tänker ett steg längre. Och det steget är ett viktigt steg. För utan det skulle man inte nå så långt. Man skulle inte komma till månen...

För dig kanske ångest är en orsak av dålig karaktär.
För dig kanske ångest är påhittat.
För dig kanske ångest är pinsamt...
För vården är ångest en sjukdom.
För mig är ångest en sjukdom.

Ordet ångest sticker i mångas ögon. "Nya tidens folksjukdom" En trend...
Jag vet att det inte går att ta på, som man kan med cancer eller hjärtinfarkt.
Men den är verklig, den finns, och den går at behandla.
Jag blir så ledsen när jag hör talas om folk som inte vågar säga att de mår dåligt. Inte ens för sin familj. För stöd är viktigt, och denna typen av sjukdom är så vanlig idag.
Det har tagit tid för mig att erkänna, men nu skäms jag inte längre utan jag har insett att om jag pratar om det, delar med mig av mina tankar och känslor så blir det mindre för mig att bära själv.
De som tycker jag är pinsam kan ju dra sig nånstans i såfall.

Idag bjöd Jesper på skumpa förresten! :-) Han tyckte att den 6:e var ett bra firardatum (jag sitter fortafarnde och klurar på hans anledning... men det var gott). :-)

Kommentarer
Postat av: Pea

såg din bloggadress på msn för några dagar sedan och fick lite inspiration....känner igen det här med ångest men jag har inte panikångest - jag har mer ångest i form av ; prestationsångest, ångest för att jag mår som jag gör och borde vara nöjd med det jag har etc.....

tack för att du finns snäckan....och för att jag fått möjlighet att lära känna dig via kimsan....
/pea

2008-02-08 @ 12:54:22
URL: http://vimsepeas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0