6 juli 2003

Idag är det 5 år sen min mamma dog.

Hon blev 50 år gammal.
Det var en otroligt fin dag.
Blå himmel, varmt väder och fåglarna kvittrade.
Kl. 13.30 tog hon sitt sista andetag i denna världen.
Vi fanns bredvid henne.
En vacker men tung dag.

Mamma föddes och liv hon gav.
Att hon var snäll och omtänksam var det många som sa.
Aldrig visade hon sorg, rädlsa eller ilska.
Bara mod, styrka och massa vilja.

Jag önskar att du kom förbi här nu som om inget hade hänt
Och undrat varför vi efter allt folk sänt
Vi är här för en enda grej.
För att visa att vi älskar dig.

Jag vet att du har det bra där du är nu.
Och mina minnen kan ingen  nånsin slå itu.
Jag älskar dig mamma,
det gör vi alla.

Läste jag vid begravningen 17 juli -03

Ska strax ta mig till Staffanstorp och sätta blommor. Inte lika fint väder idag, regnet hänger i luften. Fast det kan gräsmattan behöva.
Det är ändå sommarvarmt ute 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0