Tävlingarna

Det är mest ledigt om dagarna. Vilket ger mig dåligt samvete då Jesper jobbar.
Och dåligt samvete ger mig vidare komplikationer, som ångest och allt vad det innebär.
Men idag har jag iallafall klippt gräset, tvättat och storhandlat.
Imorgon ska jag städa lite. Men först ska Linda och lille Filip komma hit på förmiddagen.

Jag vet inte varför jag behöver må så här. Man säger att man mår som man förtjänar, men jag tycker att jag är en ganska snäll tjej.

Nu har EM börjat och allt är en enda tävling. Visst är det kul, det förnekar jag inte. Men är det inte så att allting nuförtiden är en tävling?
Vem har finast kläder, vem presterar bäst på proven, vem har den flottaste bilen?
Kändisvärlden med alla dess "förebilder" ska vi inte ens tala om...
Jag är trött på allt tjat kring krav, måsten och borden.
Men man kan inte ignorera det faktum att man kommer aldrig undan. Alla borden får mig att kippa efter andan.
Det är inte kul, men det är bara att bryta ihop och komma igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ÄR en snäll tjej, och mår du dåligt är det INTE ALLS vad du förtjänar...

2008-07-18 @ 19:45:06
Postat av: Anonym

Du ÄR en snäll tjej, och mår du dåligt är det INTE ALLS vad du förtjänar...

2008-07-18 @ 19:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0