Så otroligt okunnig

Katten trampade på datorn nyss, och allt blev jättekonstigt. Jättemånga tecken bytte plats och jag kunde inte begripa vad hon hade gjort!
Jag letade överallt och sökte på google om vad som kunde vara fel.
Men vad skulle jag söka på?
Katt +dator?
Konstiga tecken?
Katt +tecken?

Mäh... Kanske skulle gå en datorkurs för absoluta nybörjare.

Men då hittade jag en liten liten ruta längst ner på skärmen där det stod EN... och då gick det upp ett ljus för mig!
Men hur kan en katt hitta en knapp jag inte visste fanns?
Suck.

Dessutom verkar jag ha blivit utsatt för en virusattack.
En klasskamrat skickade ett meddelnade via msn, jag trodde det var en länk till några av hennes fotografier, men inget hände när jag tryckte på den. Men jag tänkte inte mer på det.
Sen när jesper fick ett likadant medd, fast från mig så blev han misstänksam.

Suck, varför är jag inte mer datorkunnig?
Men än så länge kan jag inte hitta något som blivit förstört, men Jesper skulle göra någon slags sökning senare. Vad vet jag?
Jag är så okunnig.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Emma!
Jag fick virus på exakt samma sätt för någon månad sen, i ett msn medelande där det stod att jag skulle ta meot en zip-fil med bilder. Så nu har vi ominstallerat allt och grejat drygt.

2008-03-18 @ 18:56:00
URL: http://saltsott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0