in campus

imorgon ska jag ha min första patient. jag känner mig lite nervös.
det är så mycket att hålla reda på.
för utomstående kan det säkert tyckas löjligt enkelt att mäta hörsel på någon, men det är svårare än så.
eftersom de flesta har bra hörsel har man sällan gjort de mer komplicerade testerna. jag ska först mäta deras lägsta hörbara gräns via vanliga hörlurar. om dessa visar på en hörselnedsättning ska jag mäta deras ljuduppfattning via en såkallad bentelefon som sätts bakom örat och gör att ljudet går direkt in till innerörat. därefter ska man maskera. och det innebär att man för in ett brusande ljud i det motsatta örat som det presenteras en ton i.
pust.
wish me good luck tomorrow =)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hur gick det? Lät spännande och lite läskigt....

2008-11-11 @ 21:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0