Höger och vänster

Haha, jag har aldrig varit särskilt bra på det där med höger och vänster men ändå tyckt att jag inte är helkass, och nu när Camilla så snällt påpekade att länken till bloggdesignaren Anna ligger till vänster och inte till höger så känner jag att jag får träna på det där ;)

I min min blivande yrkesroll har höger och vänster en stor betydelse. Och inte nog mend det så har de tilldelats färger. Rött och blått. Men tro inte att det är logisk tilldelning, nej minsann! Rött för höger och blått för vänster, jag vill jämt ha det till att vara som i politiken... Sen har de dessutom symboler, kryss och cirklar.
När man har en patient framför sig ska man dessutom tänka tvärtom, deras vänstra respektive högra sida. Det blir ju tvärtom hos mig! Ibland snurrar man till det rejält vill jag lova :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha...det här med höger o vänster har jag o mina kursare i Örebro oxå diskuterat hej vilt. Precis som du så sa Sara i min grupp att hon tänkte politiska färger fast tvärtom när hon skulle ge patienten signalknapparna och sätta på lurarna. Men då kom jag på en smartare sak:-).

När du håller i lurarna som audionom så håller du faktiskt röd lur i vänster hand och blå lur i höger. Likadant med signalknapparna, just på grund av att patientens höger är ditt vänster och patientens vänster är ditt höger.

Så tänk att du ska hålla grejerna som de politiska färgerna så går det kanon.

Ringar och kryss kan vara ett problem ibland oxå:-) På senaste tentan hade jag ritat in röda kryss för höger öra i audiogrammet:-)

Kram

2009-04-25 @ 09:19:18
URL: http://carrotippex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0