Idag

har jag beskurit våra äppelträd, vår björnbuske och våra rosor.
Igår planterade jag tomatplantor, smultron och persilja som nu står i fönsterkarmen och gror. Får väl se om mina fingrar är så gröna som jag hoppas.
Våren ligger i luften, häromdagen kunde jag lukta att den är på väg. Meterologerna tror att det inte kommer bli mer snö denna säsongen, nu är vintern över även om dygnsmedeltemperaturen fortfarande inte är över nollan. Hoppas de har rätt. Under påskveckan ska vi fixa trädgården. Vi ska sätta upp hönsnät runt tomten, för att hålla löv och skräp utanför och hålla katten innanför. Sen ska en del av rabatten grävas upp för där ska bli singel och stenar som sprutar vatten. Fick en sten i 25årspresent, fast utan sten. Den ska jag välja och nu när våren kommer lär utbudet vara som störst, jag är ganska kräsen nämligen... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0