Mors dag idag

Jaha, idag är det mors dag. Den dagen då alla mammor ska firas extra mycket.

Tycker att denna dagen känns tung. Nu är det kväll så den har redan firats men jag känner mig tung i huvudet. Det är snart sex år sen min mamma dog. För sex år sen firade jag hennes mors dag men året efter blev det ingen. Vi hade alltid firat den dagen hemma hos oss ute på landet. Jag kommer ihåg att rapsen brukade alltid blomma den dagen och vi hade en hel del gäster. Men året efter åkte vi till mormor och morfar istället. Det var en tryckt stämning och jag ville inte alls fira dagen. Mormor fick en blomma utav mig och syster. Uppskattat såklart men också hjärtskärande för henne då där var en generation emellan som egentligen skulle fått den blomman.

Mors dag har firats iallafall, för Jesper har ju en mor. Så vi har varit på Gästis i Staffanstorp och ätit trerätters tillsammans med Eslöv (Jespers bror med familj, inte hela stan). På kvällen har vi göttat oss i soffan med lite tv och nu sitter jag och skriver en vetenskaplig artikel. Gäller att vara produktiv på kvällen. Katten bevakar arbetet så att allt blir rätt gjort. Arbetsledare vill hon nog kalla sig hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0