Utslagen av vaccinet

39 i feber, ont i kroppen och trött. Men det är vanliga biverkningar och de ska gå över ganska snabbt. Tog sprutan för ganska exakt 24 timmar sen och biverkningarna kom efter 10 timmar. Så nu ligger jag i soffan och tar det lugnt. Alla leder värker men ändå tycker jag att det är helt okej att stå ut med det. Eftersom jag känner av sprutan så här pass så betyder det att ifall jag låtit bli att ta den och drabbats av influensan så hade jag kunnat bli rejält sjuk. Så det känns bra att ha tagit den nu.
Jesper sa att ifall man får feber som jag har nu så är jag smittsam. Stämmer det? För isåfall är risken stor att Jesper blir sjuk, han ska inte veccineras förrän på torsdag... Det låter inte bra.

Har försökt att städa här lite, men orken räckte inte riktigt till. Får nog hämta igen mig lite först. Ligger med en kall handduk och tittar på tv4fakta. Allmänbildning är aldrig fel.

Kommentarer
Postat av: madeleine

Hej!

Nä du smittar inte Jesper! Jag blev också dunder dålig med en massa symtom och ingen i min familj insjuknade. Barnen tog dock sprutan samma dag som jag, Stor killen hade bara ont i armen ett par dagar, lill killen hade troligen ledvärk på natten efter han fått sin spruta men annars inget och Henrik klarat sig från att bli smittat av mig och han skall ta sin spruta på torsdag så vi får se hur "sjuk" han blir! Jag var hos min mormor när jag var som sämst och hon klarade sig! Men du får krya

2009-11-15 @ 19:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0