Brr, kallt ute

Fram med vinterkläderna!
Grannflickan gick imorse ut med en stor overall, stickad mössa och tumvantar. Folk fick skrapa rutorna på sina bilar... Nu är det ju vinter! Eller är det så här hösten brukar se ut kanske...
Mitt på dagen är det ju fint och ganska skönt ute trots ynka 5 grader på termometern.

Idag har vi haft teckenspråk och avtryckstagning på schemat. Bara halvdag, vilket känns skönt. Imorgon är det heldag. Då ska vi ha en sammanfattande föreläsning inför praktiken som börjar på tisdag och så ska vi lära oss om journalskrivning på eftermiddagen. Min praktikplats blev i Helsingborg, igen (dock ett annat ställe). Det känns inte så kul, men vad ska man göra? Min handledare verkar vara bra och det ligger nära stationen, inga långa sträckor att traska med andra ord, så det ska nog bli bra trots allt.
Jag väntar på ett paket med posten. Jag har skickat efter ett stetoclip och en lysstav. Stetoclip är bra att ha ett eget tydligen. Det är som ett stetoskop fast istället för att lyssna på hjärta och lungor så lyssnar man på hörapparater. Man kopplar ihop dem alltså. En lysstav är som det låter. Den används bland annat för att peta in en pad i örat vid avtryckstagning. Så man ser va man gör... Kul med prylar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0