Fredag och lördag

I fredags hade jag ett extra pass med avtryckstagning i skolan. Vi gör modeller av våra hörselgångar. Det är inte helt lätt att få de bra...
Efter det passet gick jag ner på stan för att hitta lite saker till balen som är på lördag. Så nu har jag inhandlat en sjal, en väska, en svart blomma till håret och lite klädtejp (så jag inte tappar överdelen...)


Sen på kvällen var Jesper och jag på hockey. Malmö mötte Almtuna. Malmö vann med 7-3, gjorde till och med mål under boxplay!

I lördags var vi bortbjudna, ända ner till Trelleborg. Efter drygt 3 år och ett barn senare skulle vi träffa Ingela och Ola. De bjöd på en underbar kycklingrätt med massa nyttigheter till. Bl.a en sallad med palsternacka och chalottenlök. Med oss hem fick vi lite akvariefiskar. Så nu har våra små fått kompisar och de verkar trivas (som fisken i vattnet:))


Det enda gruffet vi märkt av är mellan malarna. Vi försöker ha koll på dem och ger dem extra alger att äta. Hoppas de snart blir bästa vänner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0