Mitt dilemma

Nu är mitt dilemma löst, och jag kan berätta vad det rörde sig om.
I onsdags ringde en auktoriserad audionommottagning och erbjöd mig en fast tjänst med start i juni.

Jag ställdes nu inför en svår fråga. Börja jobba, eller plugga vidare. Att äntligen tjäna lite pengar är inte fel, men då går jag miste om den kompetens som det fjärde året ger. Å andra sidan så innebär ett jobb att vi kan leva lite lyxigare och skulle vi snubbla över ett hus vi vill ha hade det inte längre varit en svår fråga. Jobbet som jag har erbjudits ligger i Helsingborg men de planerar att öppna i Lund och då hade jag kanske kunnat bli förflyttad. Jag hade mycket att tänka på i helgen och i förmiddags skulle jag lämna besked...
Jag tackade nej. Hon blev inte ledsen eller besviken utan vill gärna att jag börjar på en timanställning så fort de öppnar sina nya lokaler i Lund (vilket förhoppningsvis blir redan i sommar). Jag är nöjd med mitt beslut, faktiskt.
Magister i Audiologi kommer det att bli! Det låter bra <--



Kommentarer
Postat av: Ingela

Instämmer i dina tankar - det var nog ett klokt beslut. Tids nog får du ännu fler jobb att välja på när du "extrautbildad" så att säga. Och nu har du ju en kontakt redan! You go, girl!

2010-04-14 @ 07:13:18
Postat av: Emma

Tack Ingela! Det känns faktiskt bra, och efter att jag bestämt mig så har jag sovit gott om nätterna med :)

2010-04-14 @ 11:01:17
Postat av: Anna

Vad skönt att du är nöjd med ditt beslut;) Det är precis så det ska vara, är ju lika bra och ta det fjärde året när du redan är i de banorna med att plugga. Hoppas vi ses snart, kramar!

2010-04-14 @ 22:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0