Paniken, min följeslagare

Inatt har jag haft en sån där besvärlig natt igen. Vaknade strax innan 06 med paniken strömmande genom kroppen. Det är så obehagligt för man vaknar med andan i halsen och adrenalinet löper fullständigt amok så hela jag skakade vid uppvaknandet. Jag väckte Jesper ganska omgående och han gick för att hämta mina lugnande tabletter. En dryg timme senare somnade jag om och sov 45 minuter. Jag gick upp men det resulterade i att paniken återkom och nu ligger jag i soffan. Här tänker jag ligga i ett par timmar nu. Jesper laddade soffbordet med telefoner, godis, vatten, fjärrkontroller till tv:n och lugnande tabletter innan han körde till scouterna för att fixa med båtarna.

Det går allt längre tid mellan de stora panikattackerna nu. Kanske en i månaden. När jag var som sämst hade jag det dagligen i flera månader så detta är rena drömmen, men det är hårt arbete bakom. Mycket självkännedomslärande och tankebeteende som förändrats.
Min räddning blev Lunds Universitets psykologutbildning. Jag antogs som en patient för sistaårselever och fick full uppmärksamhet samt hjälp och råd under nio månader, en gång i veckan. Det var 08/09. De verktyg jag fick där och den kunskap hon gav mig är ovärderlig. Jag rekommenderar verkligen att söka sig dit. Allt som allt betalade jag 3000 kr och det var värt varenda öre!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Detta visste jag inte, så härligt att kunna få hjälp till en sjysst peng. Tur att ni har varandra du och Jesper...

2010-04-03 @ 21:28:16
URL: http://plingansiktblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0