Snö igen

Jaha, då har det snöat igen.
Tågen är försenade och Smhi har gått ut med en klass 1 varning då det samtidigt blåser.
Typiskt skånsk vinter.

Jag sitter för tillfället inomhus, i köket och ska strax äta lunch för att sedan bege mig till tågstationen. Dricker en kopp te för att förbereda mig på att senare frysa häcken av mig de tre kilometrarna det är att gå. Idag har vi föreläsning mellan 13.15 - 16, sen blir det till att ta sig hemåt igen. Förhoppningsvis kan Jesper hämta mig när han slutat så slipper jag ta tåget. Det är så tråkigt att åka kollektivt! Jag menar: hade jag haft bil hade jag kört 25 minuter innan jag börjar, det tar knappt 10 minuter att köra in. Istället får jag lämna ytterdörren 1 timme och 45 minuter tidigare för att inte komma försent. Det är inte klokt. Fattar vad mycket dyrbar tid man missar. Jag är ingen morgonmänniska utan pluggar hellre eftermiddagar och kvällar, så då är det dyrbar pluggtid som blir lidande.

En snöbild tagen av mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0