UPPROP Lundakarnevalen

Strax efter 07.00 åkte jag hemifrån för att ställa mig i kö till uppropet för Lundakarnevalen TjugoTio! Helt vansinne, insläppet skulle vara 12.00 och det stod redan nästan 1500 i kö när jag var framme. Vi flickor fick då plats precis i början av Stortorget.

Efter drygt sju timmar i kyla kom vi äntligen in.  Då var det istället olidligt varmt. Jag hade ju klätt mig i skidbyxor, fleece och skidjacka... Jag fyllde i de papper jag var tvungen att göra och sen återstod registrering med fototagning. Jag tackar ödmjukast över att de tydligen har dålig kvalité på sina kameror för jag kan inte ha sett vacker ut efter så många timmar i kö.

Jag hade en Red Bull i handväskan som kom väl till pass när jag skulle ut. Jag var trött och varm. Nästan svimfärdig. Vilken dag! Vilket upprop! Jag hoppas nu att jag får mitt förstahandsval, vieriet i kabarén! Fast bland 5000 köande finns det lite konkurrens...


klicka för större bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0