Sovit som en kratta

Inatt var det inget roligt alls.
Låg och vände och vred på mig.
Till slut fick jag plocka upp laptopen och spela lite mahjong.
Timmarna gick och jag började få panik över att inte kunna sova och det blev en ond cirkel.
Resultatet blev en massiv panikattack.


Skriet

Först vid 08.30 slutade jag skaka och kunde somna.
Vaknade igen vid 10.30. Lite efterdyningar kändes då.

Jag ligger fortfarande i sängen.
Lyssnar på Vivaldis fyra årstider och bara försöker skämma bort min kropp med att ta det lugnt.
Att skaka i fyra-fem timmar ger en rejäl träningsvärk vill jag lova.

Det var längesedan jag mådde så här uruselt faktiskt.
Man säger att i en tillfrisknadsprocess måste man räkna med bakslag.
Detta får nog klassas som ett rejält sådant.

Stackars Jesper är också trött idag.
Han var vaken med mig under de värsta två timmarna inatt.
Han är guld värd!

Tråkigt inlägg men det är ett faktum att panikångest nog alltid kommer att vara en del av mig och då får den följa med in här i bloggen också. Som tur är så händer det mer och mer sällan!

LOVE
från en trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0