spökstreck

Det finns ett fenomen i fertilitetsdjungeln som kallas spökstreck. Detta är ett streck som kan dyka upp på graviditetstester men ändå ha ett negativt resultat. det är en helt vetenskap hur man ska tolka utfallet. Huvudregeln är: ett streck - du är inte gravid. två streck - du är gravid. Ett kontrollstreck dyker alltid upp men det andra strecket syns bara när du har graviditetshoroner i din urin. Däremot så kan det i enstaka fall skymtas en skugga, gråfärgad linje där teststrecket skulle varit om graviditetshormoner funnits. Det blir en fel reagens helt enkel. Strecket är då oftast svagt, tunt och utan färg. Färgen brukar annars vara blå eller röd (har inget med könet på en blivande bebis att göra, även det hade varit väldigt passande (ack så oetiskt dock ;))).

Jag har fått dessa nedrans spökstreck på tre tester nu.
Så här kommer nästa hake.
Tidigt i graviditet kan ett spökstreck misstolkas och vice versa. Spökstreck är väldigt ovanliga och ska egentligen inte få lov att uppkomma, p.g.a. förrvirring. När man vill ha barn är man förrvirrad nog som det är!

Dessa tester gör mig vansinnig. Mitt hopp är skyhögt och jag riskerar att blir så enormt ledsen om någon dag.

Det kommer dimpa ner 20 nya stickor i brevlådan idag, nya tester, nya serienumemr. Så om det var något fel på förra batchen så lär jag märka det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0