Dröm

I natt drömde jag att mina bröst var fulla av synliga ådror. de var röda ådror formade som ett cykelhjul. Jag vet att jag tänkte i drömmen "jag är gravid".
Min hjärna släpper inte tankarna ens på natten. Imorse var jag tvungen att titta på dem och blev lite besviken. Inga cykelhjulsådror ;)

Igår kände jag av en del hugg och drag i livmoderstrakten. Samma när jag skulle sova. Det gjorde jag kvällen innan det också. Men på morgnarna och fram till eftermiddagen känns inte mycket. Man är väl utvilad. Nu när man är så uppmärksam på kroppen känner man av en massa saker, allt detta händer säkert varje månad men nu är det som en helt ny värld öppnar sig.

Det har nu gått 6 dagar sen ägglossning, och jag har ännu dryga 7 dygn till den förhoppningsvis uteblivna mensdagen. Om 6 dagar tänkte jag testa. Om jag nu kan hålla mig så länge.

Har förresten beställt en kräm på internet som heter progesterall, det är en kräm som innehåller progesteron (gulkroppshormon). Det hormonet hjälper livmoderslemhinnan att byggas upp samt hålla fostret vid liv innan moderkakan tar över näringsförsörjningen.
Jag har tidigare haft ett par gulkroppscystor och jag är orolig för att jag kan ha en brist på detta. Som tur är så verkar det inte vara negativt att prova krämen. Win-win situation!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0