Mer kärlek

Vi fick till det igår också, dagen med mest kärlekssmörja!

Har gått igenom min blogg här och sett att jag fått positiva utslag på ÄL-tester antingen på dag 15,16 eller 17. Cyklerna har då också haft en lutealfas på 13-14 dagar, alltså följt perfekt med tanke på när ägglossningen ägt rum. Därför måste jag nu sluta stressa över att jag helt plötsligt skulle få en superkort lutealfas.

Idag känner jag mig lite svullen över magen. Bra? Jag hoppas att det betyder att ägget är släppt, men det vet jag inte.

Jag har börjat ta tempen på morgonen, det ska vara en bra indikator på när ägglossningen ägt rum. Man kan då se det i efterhand. Den höjs nämligen dagen efter ÄL. Man måste ta tempen på morgonen när man fortfarande ligger i sängen. Får se hur många mornar jag kommer ihåg det! Här är en länk till min fertilitets-karta:

http://www.fertilityfriend.com/home/340b0f

Något jag också märkt tidigare är att mitt snigelslem verkar ha torkat upp den dagen då ägget faktiskt släpper. Det verkar ju inte vara optimalt, eller? Men å andra sidan så överlever simmarna flera dagar så det borde inte vara något problem. Bara en observation jag gjort.

Jag är tveksam til att ta dagens ÄL-test. Har en sticka kvar... Kanske tar den ikväll? Framåt sju-tiden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0