så ja

Nu är mensen i stort sett slut, endast lite spottings kvar. Vilken skillnad jämfört med förra månaden! Då blödde jag i nästan två veckor. Idag är jag inne på sjunde dagen totalt sett. Jag undrar om jag kan tacka mina b-vitaminer för detta? Har ju läst att vissa kan få spottings vid brist på b-vitamin.
Jag börjar nu hoppas och längta igen. Vi ska börja mysa på söndag och sen ska jag börja testa med ägglossningsstickor på måndag. Jesper ville att vi skulle börja lite tidigare ifall vi skulle vara fel på det... Better safe than sorry. Men jag tror ändå att jag har min ägglossning på dag 16-17 så det är lugnt.

Har fått hem progesteronkrämen nu. Men jag kommer nog att göra som så att jag avvaktar med den. Ska börja testa med gravsticka fyra dagar innan bim och OM det blir positivt så ska jag börja smörja med krämen då. Det hjälper till att hålla mens/spottings borta och hålla fostret vid liv. Annars kan man börja smörja tidigare men då riskerar man få en förlängd menscykel om man inte är gravid. Och jag vill inte sabba min cykel. Inte när den är så regelbunden.

Dag 5 i cykeln idag. ÄL-11, bim-24.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0