Rikedom?

När är man rik?

När man har en fet lön på över 35 000 brutto?

När man har massor med pengar över efter att räkningarna är betalda ( även om det innebär att man kanske bara har en lön 15 000)?

Man kanske inte ens är rik för att man har pengar?

Är man rik om man reser mycket men lever fattigt?

Är man rik om man har en ny bil (trots att den är på avbetalning...)?


Det är sån hysteri kring pengar överallt.

Folk frågar ifall vi är fattiga nu eftersom jag studerar.

Jag vill absolut inte se oss som fattiga. Tvärtom. Jag tycker vi känner oss rikare för att jag mår bättre av att plugga. Har hittat en bra tillvaro. Är gladare.

Vi sålde vår ena bil och minskade massor med utgifter bara därigenom.

Folk verkar inte förstå att deras fordon kostar pengar.


Men pengar är ett nödvändigt ont.

Men de är också lätta att manipulera.

Om man bara tänker efter så kan man nästan vända på en slant två gånger (inte bokstavligt men dock)

När vi hade två heltidslöner hade vi inte mer kvar i månaden än vi har nu.

Man rättar sig efter vad man har. Visst är det så!?


Äh, jag är iallafall trött på att folk tror att vi är fattiga nu.

Suck, kunskap är ju rikedom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0