Kranialnerver och House

Idag har jag pluggat 7 timmar anatomi. Känner mig duktg. Fast det har mest blivit plugg om centrala nervsystemet och kranialnerverna.
Det har gått bra att plugga, och jag kände mig på topp hela tiden.
Ända tills jag skulle åka hem... antagligen slappnade jag av och då kom lite av ångesten lättare in.
Det är bara så typiskt. Behövde komma hem och ta det lugnt, titta på tv. Men istället känns det som om jag kämpar ett världskrig sittandes i soffan. Normalt? Troligen inte, men för mig är det vardagsmat tyvärr.
Har en gång fått lära mig att ångest kan identifieras med ett lejon.
Hade jag mött ett lejon hade jaggripit av panik, och paniken hade gjort att adrenalinet flödar till armar och ben för att göra sig redo att fly. Därför börjar jag skaka, eftersom jag inte springer iväg.
Detta och en massa andra fysiska saker kan förklara vad som händer under en panikattack. Ganska intressant.

Tittar på House nu, samtidigt som jag skriver här och kliar Jesper på foten =)

Älskar House, han är så cool.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0