Ska jag bli nördig eller?

Jag har funderat på att skaffa mig en sån där EU-moppe. Haha, är jag nördig då?
Jag har enligt eniro.se 12,2 km mellan hemmet och skolan.
Med en moppe borde det ta ca 20-25 minuter.
Fastän jag bara har en tågtid på sju miuter måste jag oftast lämna hemmet 75 minuter innan lektionen börjar. Vilket är helt sanslöst.
Jag har åkt många mornar med Jesper, vilket är jätteskönt. Eller så har jag lämnat honom först och sen kört till skolan. Men parkeringsavgifterna är inte helt gratis. 8 :- i timmen...
Men mopparna har gratis parkering ;-)
Undrar vad en sån kostar i försäkring...

Jag är en sån tjej som aldrig har kört moppe innan. Hell, jag har nog aldrig ens suttit på en :-o
Men hur svårt kan det va?

Plus att jag hatar åka kollektivt... Visst tanken är god, men alla jävla tåg är fullproppade till max. Om de vill att man ska åka mer tåg får de väl sätta in fler tåg, eller sänka priserna istället för att höja dem!

Hm... undrar om man kan hitta en rosa moppe...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0