Kalas

Igår var jag grillade hos gemensamma vänner, och det var otroligt längesen jag träffade dem utan att Jesper är med. Det är lustigt för genast blir det andra samtalsämnen man pratar om. Folk tar upp helt andra saker med mig. Hur kommer det sig? Inte så att vi pratar OM Jesper, inte alls. Vi bara pratar om annat. Som gamla minnen, och framtidsdrömmar. Både oseriösa och seriösa samtal. Fick veta lite mer om några andra personer än annars. Det är trots allt inte så ofta man ses längre när alla har egna liv, stadgade och vuxna.
Det var lite trevligt.
Det var dessutom rena Disney, både Dumbo och Baloo var där (nej inte seriefigurerna, de bara kallas så och har "alltid" gjort). Vi grillade, satt ute på trädäcket hela kvällen. Jag stannade till 02.30 och var inte ens trött. 
De som hade kalaset har gjort otroligt mycket vid sitt hus. Det var ett gammalt polishus som de köpte och nu har totalrenoverat. Verkligen superfint, men det har kostat en vacker slant, men som de säger, dels är det en investering och sen ska man bo där länge och då måste man trivas. Senaste på tur i deras projekt var trädgården med det stora trädäcket, därför hade de en fest för det avklarade projektet. En fest för varje projekt de avslutat har de haft. Mycket partey blir det.
Ikväll ska jag äta tacos, och imorgon kommer Jesper hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0