Sista sommarlovsdagen

Ja, imorgon börjar allvaret igen, och det känns lite vemodigt.
Jag känner mig inte klar med alla sakerna jag skulle göra under sommaren. Som att sätta in alla gamla skolpapper i pärmar innan nästa termin. Nu får det ske dubbelt istället. Dubbelt så jobbigt ;)
Fast denna första veckan är lugn, vi går bara tisdag och torsdag. Men nästa vecka så är det heldagar mån-fre. Så jag ska försöka ta itu med papperna i eftermiddag och på onsdag så att det kan strykas från listan.

Nu börjar jag alltså termin 5. I Lund är utbildningen 8 terminer lång, men man får legitimation efter 6 vilket innebär att man kan jobba då. Sen finns möjlighet att läsa ytterligare två terminer så att man läser 10 (alltså 5 år). Från början är det tänkt att jag ska läsa dessa första tre år och se om jag får jobb. Får jag inte det så läser jag självklart vidare. Ingen mening med att vara arbetslös. Jesper och jag längtar efter att få titta på hus och då kräver det två inkomster tyvärr. Men tiden får utvisa hur min utbildningsplan ser ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0