Trångsynt?

Fick en nertyngande känsla igår. Över att mitt pluggande håller mig tillbaka. På nåt sätt så tvingas allt annat stå på paus medan jag läser. Innerst inne vet jag nog att det inte är så, men det är ändå en känsla.
Det är väl framför allt pengadelen som styr mina tankar. Och att man inte kan ta ledigt närsomhelst...
Vi kan t.ex inte åka skidor med Jespers familj i mars som vi har gjort de andra åren.
Jag måste försöka tänka att jag läser för att få ett bra och roligt jobb. Och att man faktiskt kan göra mycket fastän man pluggar!
På utbildningen ser man massor av exempel:
Mammor och pappor, par där båda studerar samtidigt, "äldre" som skolar om sig och en tjej har precis köpt hus. Allt medan de pluggar. Stora saker dessutom.
Så jag får väl öppna upp min trångsynthet lite och inse att det mesta går om man vill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0