Sommartid

Ja, det är först nu som det skymmer på riktigt ute, kl 20. Men det känns att man tappade en timmes sömn inatt.
Katten och jag satt ute på gräset en stund i eftermiddags. Det var massor med myror i gräset! Och då menar jag massor!
Annars har det varit en slappesöndag med Formel1 på tvn och slösurfande framför datorn.

Imorgon är det praktik i Kristianstad igen. Upp i ottan, och nu lär det vara mörkt när jag ska upp. Klockan står på 04.40...
Är nästan lika nervös inför morgondagens praktik som jag var förra veckan, men jag vet ju att det går bra när jag väl är där. Våra handledare är toppen.
Det är mycket snack nu om hörapparater och dess kostnader för patienterna. Det kan bli så att patienten får betala för sin hörapparat istället för som det tidigare har varit en liten del. Nu betalar man en avgift på 800 kr men från den 1 augusti kan kostnaden bli 8000- 20 000. Hiskeliga summor med andra ord. Hoppas att förslaget inte går igenom. Snåla politiker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0