Bakken och böcker

Det var jättekul på Bakken, tyvärr så regnade det en hel del på kväll så stora rutschen (träbanan) var stängd. Men jag fick åkt en del annat. Tidigare på kvällen så åskade det. Det var riktigt mysigt att sitta i båten då, även om det samtidigt är lite läskigt. Men är det inte mycket som är det? Både läskigt och trevligt på samma gång. Gränsen är så hårfin.

Ute i vår trädgård har det så smått börjat ta form kring fontänen. En del är bortskyfflat till tippen och nu har vi även ett lass sten hemma. Blir nog en del fixat under veckan och helgen hoppas jag.

Imorgon är det bokklubb med klassen. Alla ska ha med en bok de rekommenderar, det enda kravet är att det inte får vara kurslitteratur! Mycket bra krav tycker jag, vi har läst alldeles för mycket viktigheter denna terminen. Trevligt att bryta av med lite trams. Jag ska rekommendera en bok av Jane Green som heter "I dina kläder" ("Life Swap" är originaltiteln). Jättebra, rolig och trevlig. En bok som jag inte ville lägga ifrån mig och det är ett mycket gott betyg från mig (Jag läser väldigt sällan skönlitterära böcker).
Så nu har jag börjat på en ny bok av henne som heter "Babyfeber" ("Babyville"). Får se om den är lika bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0