En dag som ambassadör

Jag är studentambassadör och det innebär att jag ska framhäva allt det bästa med att plugga just min utbildning. Idag har jag varit delaktig i gymnasiedagarna och har därför stått och pratat inför vilsna gymnasieelever om att plugga i Lund och varför man bör läsa just audiologi. Jag fick även prata om logopedutbildningen för de kunde inte hitta någon från den utbildningen och eftersom vi läser en hel del gemensamma ämnen så är det inte särskilt jobbigt. Med rätt papper att lägga på overheaden så blir det lätt. Hoppas att jag lyckats värva några studenter. Det är inte bara ett roligt jobb att göra, det ger dessutom betalt. Inga stora summor men allt är välkommet.

Alltså har jag inte varit på min klinik idag. Ska dit imorgon så det blir bara en dag denna veckan med. Det är så mycket nu i skolan att jag hinner inte med. När jag är hemma så är mitt huvud uppe i varv att jag hinner liksom inte läsa något på kvällarna. Vilket jag behöver... Nu har det dessutom klämts in en extra föreläsning på fredag eftermiddag, annars hade några kapitel kunnat avverkats där istället. Föreläsningarna är visserligen inte obligatorsika men jag har svårt för att låta bli att gå. Känns som att jag behöver den verbala inlärningen för att förstå det jag läser sen. Men det blir snart lite mer glest mellan schemalagda aktiviteter, det ska bli skönt.

Hälsade på syster och Teo igår. Han skiner upp när man kommer innanför dörren... Han blir glad av att se moster ♥
Och förresten: Grattis till Anna och Daniel som blev föräldrar till en pojke i söndags! Det blev en Xander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0