Planerar resor

Det är mycket man ska tänka på innan man ska ut och resa.
För det första måste man se till att ha giltiga pass. Det har vi båda två.
Sen får man jämföra flyg och hotell för att komma fram till det bästa alternativen.

Sen måste man fundera över vaccinationer, om det behövs. Vi behöver uppdatera vår Hepatit A och B-spruta. Nu funderar jag även på om vi behöver någon malaria-vaccination? Det finns ju i Dominikanska och speciellt i de östra delarna, där vi ska vara. Det bästa är säkert att höra med vaccinationscentralen, de om någon borde veta. Biverkningar av sådana vaccin är inte roliga, mardrömmar och håravfall.

Sen kommer nästa fråga. Har vi resväskor? Jag kommer behöva en stor väska, en lite mindre som handbagage och en handväska. Jesper likadant, fast utan handväskan ;) Min stora väska ska jag dessutom försöka att bara packa halvfull eftersom våra dagar i NY kommer innehålla "lite" shopping.

Vad är de nödvändiga sakerna man måste packa med?
  • Flygbiljetter
  • Ev. hotellbokningsbekräftelse
  • Visa/Mastercard
  • Pass
  • Id
  • Ev. medicin
Med detta klarar man sig långt.
Sen finns det alltid andra personliga måsten att ha med sig, som kameror, de måste följa med ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0