Vaknade med smärta

Imorse skulle Jesper upp tidigt för han åker till Göteborg över helgen.
Jag gick inte upp samtidigt men jag vaknade och satte mig upp. I samma veva som jag reser mig till sittande så får jag en skärande smärta mitt i bröstbenet och ut mot min högra sida. Ja, jisses vad ont. Det gör ont ännu, minsta lilla rörelse, inandning som utandning så är det som tusen nålar fast mer dovt.
Gjorde en snabb sökning på internet och det troligaste är någon form av inflammation i bröstbenet. Det drabbar mestadels kvinnor (check), de som lider av spänningar pga exempelvis återkommande oro (check på den med). Har haft ont på detta ställe förr men inte så här mycket. Det blev med andra ord ingen träning för mig idag. Ska göra lite lättare övningar här hemma med hantlar och min yogamatta.


Här gör det ont på mig



Någon som varit med om detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0