Arbetsintervju imorgon

Imorgon är en viktig dag!
Jag ska nämligen på arbetsintervju.

Strax innan jul låg ett jobb ute på annons. Tjänsten är en tillsvidareanställning på Hörsel- och dövenheten i Malmö, jag tänkte att jag måste ta chansen att söka fastän jag inte är färdigutbildad.
Här arbetar man mycket i team med psykologer och kuratorer för att hjälpa inte enbart de med hörselnedsättningar utan även tinnitusdrabbade och ljudöverkänsliga personer. Även som grupprehabilitering. Precis vad jag vill!

Jag tänkte att jag kommer att ångra mig om jag inte söker. Trodde att det var meningslöst egentligen. Men så förra fredagen ringer telefonen och de vill gärna träffa mig även om jag inte har legitimation än! Ingen är gladare än jag, det känns helt underbart...

Jag ska absolut inte bli besviken om utfallet inte blir som jag önskar. Jag är glad att de vill träffa mig för då vet de vem jag är till en annan gång de behöver sökande. Jag är ju trots allt inte klar med utbildningen och det är långt ifrån alla arbetsplatser som kan vänta med att anställa. Jag ska göra mitt bästa för att ge ett gott och bestående intryck. Intervjun ska visst ta 1½ timme och jag ska träffa tre olika personer. Det känns verkligen seriöst. Den ena audionomen har jag faktiskt träffat innan, när jag var på auskultation på hörsel- och dövenheten i Lund under termin 2. Det ska bli roligt att träffa henne igen.

Jag tror att de finner mig intressant som kandidat för att jag nämnde i ansökan att min kandidatuppsats kommer att handla om tinnitus, det visar på att jag har ett genuint intresse för ämnet.

Och nu till den svåra frågan... Vad ska man ha på sig? :)





Kommentarer
Postat av: Ingela

Tja, ta något Audionomigt... ;o) Se seriös, men inte tråkig ut kanske?

2010-02-01 @ 13:52:38
URL: http://plingansiktblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0