Ögonmigrän...

Fick en väldigt obehaglig upplevelse igår. Jag satt i soffan och tittade på tv när det kom något konstigt in i synfältet. jag trodde att jag hade tittat på en lampa, men det där lysande strecket blev bara starkare. Det såg ut som en orm eller ett liggande "C" som var taggigt och lyste grönt, rött och blått samtidigt. Medan det blev starkare så försvann synfältet på undre halvan. Jag fick svårt med balans och avståndsbedömning. Jag gick direkt och tog två alvedon i förebyggande syfte och ringde sen sjukvårdsupplysningen. Efter en timme var det mycket bättre och jag fick ingen nämnvärd huvudvärk. Har läst mig till att sånt här kan drabba en efter en stressig period, och jag har haft det lite stressfyllt måndag och tisdag. Så antagligen rör det sig om ögonmigrän, eller auramigrän som det så fint heter. Jag minns att det hände något liknande för kanske fem år sen men inget synbortfall...
Läskigt var det men nu vet jag att det inte är något farligt! Har idag lite molande huvudvärk.

Någon mer som upplevt detta?

Ungefär så här såg det ut... det svarta är synbortfallet, det blev helt mörkt. Idag är det bättre men suddigt.




Kommentarer
Postat av: Pea

hejsan snäckan, inge hit att drábbas av det , har själv råkat ut för det för några år sedan och som du säger så kan det kopplas till stress! Simma lugnt!kram kram

2010-06-03 @ 21:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0