Uppsatsskrivandet är igång!

Nu har vi kommit igång med problemformulering, frågeställning och syfte. Det är mycket som ska planeras och inte minst kompromissas om när man är två som skriver. Jag har alltid föredragit att vara ensam när det gäller att skriva uppsatser men man måste kunna samarbeta, det är en viktig egenskap att ha. Mitt största problem är jag ofta viker mig först. Men jag har satt mig för att detta kommer gå bra och det tror jag verkligen också. På fredag har vi vår första deadline och då ska utkastet till ovan nämnda rubriker vara inne till handledaren. Det är tur att det bara är utkast, annars hade man fått slita av håret dessa dagarna.
Jag läser artiklar för fullt. Det är faktiskt roligt nu när man har valt ämne själv. Läste till och med i pauserna på hockeymatchen igår (vi såg Malmö slå Almtuna på Malmö Arena).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0