Tandläkaren, fjärde besöket

Om en timme ska jag bege mig till tandläkaren igen. Det blir fjärde besöket sen i juni. Så går det när man inte varit hos tandläkaren på drygt fem år innan!
Första besöket blev ett akut sådant då jag hade hål och smärta i en tand, så då blev det en lagning. Andra besöket blev lagning av en annan tand. Tredje beöket blev en undersökning som visade att jag har ett litet hål till men annan är det fint! Det är jag faktiskt nöjd med, jag trodde det skulle vara värre... Däremot har jag en del tandsten så den ska jag ta bort idag, sen blir det ett femte besök om ett par veckor för att laga det där sista hålet. Visste ni att tandsten är en sorts mineral? Tyckte min tandläkara sa det sist. Det är hårt och man kan inte ta bort det på egen hand. Så idag ska det skrapas på mina stackars tänder. Jag skulle få lite bedövningssalva sa hon. Hoppas inte det kommer göra alltför ont.
Har även börjat med tandtråd på regelbunden basis, har alltid slarvat med det innan , men nu så! Man blir så mycket renare in munnen. Och glöm inte flux! Jag ska bli en mönsterelev...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0