Stora planer

Jag har funderat länge över vårat vardagsrum. Hur ska det möbleras för att bli mest trivsamt, vilka färger ska användas och vad som ska göras för att det ska se luftigt ut (utan att förlora mysfaktorn).
När vi flyttade in hade vi vår gamla schäslongsoffa och en rund svart ryamatta med ett kvadratiskt teakbord bord. Det funkade helt okej även om det såg fjuttigt ut i vårt nu större vardagsrum.
Soffan byttes ut i våras. Det blev en längre grå-svart soffan med tillhörande sittpall istället. Eftersom den nya soffan är tre meter lång, så blev plötsligt den runda mattan med sina 150 cm i diameter väldigt liten... För att inte tala om bordet som mäter endast 55x55 cm.
Hela våren och sommaren har jag letat efter något jag vill ha. Så svårt det ska vara!
Nu har vi dock hittat halva lösningen. Vi har bytt litet teakbord mot längre vitt bord. Det blev SNYGGT. Ett par vita kuddar i soffan gjorde pricken över i ännu bättre.
Nästa i turordning är mattan... Suck. Mattor är dyra.
But you gotta do what you gotta do.
Och visst ja. Vi har fortfarande inga gardiner...


 Vår nya dvdförvaring som jag satte tapet i.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Var är bilderna!?

2008-08-13 @ 20:50:47
Postat av: Ingela

Nuså!

Och jag håller med. Det blev FINT!

2008-08-16 @ 13:00:30
URL: http://www.stavstensudde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0