Då var det tid igen...

Jag åkte in till stan idag. Skulle upp på institutionen och hämta en rapport jag skrivit. Fick bra respons! Känns kul när man satt huvudet på spiken. Sen gick jag ner mot stortorget för att gå på jakt efter en röd kjol. Jag var inne på Sisters, Åhlens, Lindex, H&M, KappAhl, Gina Tricot, Vero Moda och MQ. Jag tror inte att färgen rött är inne i sommar... Däremot så handlade jag kläder till Jesper istället. Hade presentkort på Sisters, men det gäller även Brothers så där shoppade jag till honom. När han kommer hem får det bli modevisning ;-)
Sen körde jag till pappa. Det blev nästan släktkalas för strax efter kom min syster och efter det kom min farbror Lasse.
Pappa och Anna skulle gå vidare till Farmor och Farfar så jag tänkte att jag får väl följa med. Är ju inte där så ofta.
Tror du inte gubben hittar nåt att hacka på?
Idag var det för att jag har sommarlov och inte ska jobba nåt. "Då måste ju skaffa dig en buffert" Då sa jag att vi har redan en... Då svarar han med att säga att såna som jag har aldrig en buffert. Jag blev så trött och sa "Vad vet du om det? Du vet ingenting om mitt liv i Kävlinge". Då blev han tyst en stund, innan han fortsatte med racka ner på mina kläder och att jag var otacksam för att jag inte åt av deras fika. Men jag hade ju nyss ätit?! Det hade pappa också så han åt inte heller, men honom klagar de inte på...
Blir så trött. Så jag satt och tryckte naglarna i handleden på mig för att få koncentrationen på något annat. Nästa gång jag ska dit så ska Jesper vara med. För då säger han inget, och gör han det så säger Jesper ifrån, det kan jag lova.
Så ångesten har gjort sig påmind idag kan jag lugnt säga. Men jag klarade mig från att ta till paniktabletterna och nu när jag är hemma igen så känner jag mig lugnare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0