sommar

Sommaren är här, åtminstone så står det så i kalendern. Men det är inte särskilt varmt ute. Har dock på mig kjol och linne bara för att intala mig själv om att det faktiskt är sommar.
Fast jag ska inte klaga heller, idag har det varit uppehåll hela dagen. Fast det har varit blåsigt och bara 16 grader. Jag satte mig på en filt på gräsmattan medan katten gick runt och luktade, åmade sig i gräset och klöste på träden. När jag hittade ett ställe med lä så var det riktigt gött.
Imorgon kanske man kan åka till stranden? ;-)

Det sägs att man ska vila upp sig under semestern, men istället blir många stressade och sjuka. Tydligen sätter vi för höga krav och för många måsten under ledigheten. Folk man ska träffa, saker som ska fixas, resor som ska planeras och utöras. Att bara ligga i hängmattan med en bok verkar folk inte göra längre.
Nu har jag haft semester i tre veckor och jag börar komma in i det typiska ledighetslunket nu. Jag känner mig försoffad. Det enda nyttigheterna jag gör om dagarna är tvätta, städa och laga mat. Visst det är saker som ska göras, men jag hade kunnat göra annat också som är roligare. Måla en tavla, plantera blommor eller andra estetiska saker som jag tycker om. Men nä istället sitter jag mest inne.
Det är ju sommar! Ut med arslet och sola istället!

Undrar hur andra har det?
Vad ska du göra under semestern?
Har du planerat något för dig själv då du kan göra exakt det DU vill?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har bara tänkt göra saker som jag vill under min semester. Nästa vecka har jag planerat att gå på ansiktsbehandling och ev. massage. Annars blir det kanske nån "Skånetur" med Sommarkortet. Vad har du för sommarplaner? Ta hand om dig! Kramar.

2008-06-25 @ 22:55:32
Postat av: Johanna Olsson

Hej igen! Det blev nåt fel här så allt försvann, men föregående inlägg är från mig i alla fall!!

2008-06-25 @ 22:56:43
Postat av: Jeanette Vigstrand

Hej! Vilken fin bloggsida du har! Ja du, jag tycker att sen vi slutade skolan så har jag inte haft så mycket "ledig" tid. Det är som du säger med "semesterstress"... jag är en av dem som rusar omkring och ska göra allt jag inte hinner med annars och det är tydligen ganska mycket, hehe. Men planen att läsa en god bok och kunna ge sig själv lite avkoppling står högt på min semesterlista. Det behöver inte vara så avancerat... det behöver inte vara Mallorca eller Thailand för att man ska njuta, trädgården duger fint. :-) om bara den förbenade solen ville titta fram lite oftare. Får hoppas att den gör det framgent. Ha det gott!

2008-06-26 @ 23:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0