Pappa

Tänkte uppdatera lite om hur det har gått för pappa sen olyckan i maj.
Han blev opererad för två veckor sedan då hans ben inte läkt som det ska. Det var nämligen så att hans underben blev krossade och läkningen med titanskruvar blev inte bra så de beslutade sig för att sätta in märgspik istället. Dessa går från strax under knät ner till ankeln ungefär.
Idag har jag varit med honom på sjukhuset för att gå på synkontroll. Förra kollen gjordes lite snabbt i juni, men eftersom han satt i rullstol då så kunde han inte komma in i deras apparatur ordentligt. Så idag skulle vi kolla ordentligt. Det är så att han efter olyckan har synbortfall på halva sitt högra öga. Det är suddigt och emellanåt fladdrar nåt svart förbi.
Läkaren kunde dock inte se något. Jag tyckte inte hon verkade så värst noggrann. Den förra som tittade lite gången innan sa att det såg ut som om hornhinnan släppt i fästet.
Han ska hursomhelst komma tillbaka på ett annat test i december. Får se om den läkaren är lite mindre stressad.
Sen gick vi till ortopeden för att undanröja tvivel om en eventuell infektion kring operationssåret. Ingen fara där och de passade på att ta stygnen samtidigt.
Efter det bjöd han mig på lunch i bistron på blocket. Och jag fick dricka världens äckligaste kaffe!
Men det kan man behöva innan man ska ha problem baserat lärande en hel eftermiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0