Fredag och 2 dagar innan Jesper kommer hem!

Nu är det bara 2 dagar till Jesper kommer hem! Idag är det 3 veckor sen han åkte. Då kändes det så länge, men med facit i hand så har det ju gått bra och det har varit en lång tid, men det har ändå gått ganska fort. Jag har så många underbara vänner som ser till att jag har saker att hitta på.

Idag regnar det. Det öser ner...

Men igår var det desto finare väder. Då promenderade jag, Anna och lille Xander till Tirups Örtagård för att fika och titta i deras butik. Jag hittade massor av fina saker, men det var inget som fick följa med hem.

Jag hittade ett insektshus! Med plats för både nyckelpigor, humlor, nätvingar och tvestjärtar. Alla dessa insekter är nyttodjur som hjälper till att hålla trädgården fri från ohyra (tydligen).



Sen hittade jag ett jättevackert blänkfat/fågelbad.
Tyvärr alldeles för dyrt, kostar ett par tusenlappar...



Den tredje saken jag hittade var en fin gammal fågelbur.
Vacker som dekoration i ett uterum. Ha ett par blockljus i, eller som här, ett olivträd.



Ha en fin, men regnig dag <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0